Geschiedenis

Een van de meest gerenommeerde jachtmakelaars ter wereld

De Valk behoort tot de meest gerenommeerde jachtmakelaars ter wereld en heeft zich altijd onderscheiden door innovatie. Van de opening van de eerste makelaars marina en de eerste overdekte verkoophaven in Nederland tot baanbrekend werk op het gebied van automatisering en internet – alles wat we de afgelopen zeven decennia hebben gedaan, was erop gericht om de ervaring van koper en verkoper te optimaliseren.

Geschiedenis Tot uw dienst

1947

Het begin

Volgens de archieven was De Valk al in 1947 actief in de watersportbranche in het Nederlandse Loosdrecht. Oorspronkelijk begonnen als marina en bootverhuurbedrijf is de herkomst van de naam 'De Valk' tot op heden onbekend. Mocht u het weten – laat het ons vooral weten!

1968

Een carrièrewending

Willem van Baalen, marineofficier, neemt het marina- en charterbedrijf over van zijn schoonvader. Met een klein team van vijf mensen legt hij de basis voor het huidige bedrijf, gedreven door echte klantvriendelijkheid.

1972

Tijd voor innovatie

De Valk Loosdrecht wordt jachtmakelaar en opent als eerste in Nederland een eigen verkoophaven waar jachten centraal gepresenteerd worden. Dit slimme concept trekt al snel meer potentiële kopers - en dus ook verkopers - aan.

1976

Opening van De Valk Hindeloopen

De makelaardij breidt zich verder uit. De Valk erkent het belang van deelname aan toonaangevende bootshows en vergroot haar internationale profiel. Het dienstenaanbod wordt aangepast aan de wensen van de klant.

Een goed voorbeeld is de opening van het kantoor in Hindeloopen, gelegen op een van de mooiste plekken aan het IJsselmeer.

1980

Echte pioniers

De Valk is een pionier door als eerste jachtmakelaar computersystemen in te voeren. Alle kantoren worden met elkaar verbonden om klanten beter van dienst te zijn. Wat vandaag vanzelfsprekend is, was toen een gewaagde zet – maar met succes. Later volgt ook een vroege en sterke aanwezigheid op internet.

1982

Nieuwbouw

De oprichting van "Holland Custom Built Yachts" (vanaf 2010 De Valk Amsterdam) richt zich op nieuwbouwprojecten. Dankzij een internationaal netwerk wordt hier vraag en aanbod van grote jachten en superjachten bij elkaar gebracht.

1983

Opening De Valk Bruinisse

De Valk breidt haar netwerk verder uit met een vestiging in de provincie Zeeland, aanvankelijk in Bruinisse.

1987

Yacht Magazine

De Valk lanceert het "Yacht Magazine", dat snel een oplage van 35.000 bereikt. Ook wordt het blad via winkels en direct aan (potentiële) klanten verspreid.

1987

Opening De Valk Palma

Klanten in Zuid-Frankrijk worden ontvangen op het kantoor in Cannes, dat later verhuist naar Antibes. Daarnaast opent De Valk een vestiging in Palma, Spanje - vandaag de dag een van de meest gevestigde jachtmakelaars op Mallorca.

1996

Opening De Valk Monnickendam

Met een bruisende markt in eigen land opent De Valk een nieuw kantoor in Monnickendam op Marina De Zeilhoek.

1996

Wereldwijde database

De Valk ontwikkelt een eigen wereldwijde onlinedatabase, later uitgebreid met virtuele rondleidingen en meer. De website www.devalk.nl wordt een toonaangevend jachtmakelaarsportaal.

1998

Eerste overdekte verkoophaven

De vestiging in Sneek opent haar deuren en beschikt over de eerste overdekte verkoophaven van Nederland, met plek voor 50 jachten en nog eens 30 buitenligplaatsen.

1999

Falcon Rydell

De Valk richt Falcon Rydell op, een zusterbedrijf dat zich toelegt op jachtbeheer en aanvullende klantendiensten.

2002

Exclusive Yacht

Op het succes van het Yacht Magazine volgt de uitgave "Exclusive Yacht", gericht op de markt van jachten vanaf 18 meter.

2003

Overdekte verkoophaven Loosdrecht

De Valk opent haar tweede overdekte verkoophaven in Loosdrecht – met een oppervlakte van 55 x 100 meter de grootste constructie in zijn soort binnen de Europese makelaardij.

2003

De Valk Finance & Insurance

Met de groeiende vraag naar ondersteuning op financieel gebied richt De Valk een speciale afdeling op: De Valk Finance & Insurance.

2004

Mattijs van Baalen

Mattijs van Baalen neemt de leiding over van zijn vader met een duidelijke visie: De Valk moet hét aanspreekpunt worden voor professionele jachtdiensten, zowel nationaal als internationaal.

2005

De Valk Charter

Ter versterking van deze ambitie richt Mattijs een charterafdeling op vanuit het kantoor in Antibes, waarmee De Valk haar klantgerichte aanpak en professionaliteit ook in de chartermarkt laat zien.

2008

Mazer Yachting

Mazer Yachting wordt onderdeel van het De Valk netwerk als officieel importeur en dealer van Fjord en Trader in de Benelux en Duitsland.

2008

Nieuwe locatie De Valk Zeeland

Na 25 succesvolle jaren in Bruinisse verhuist De Valk Zeeland naar een ruimere locatie in Sint Annaland, met meer ruimte voor grotere jachten dankzij een 80-tons kraan.

2009

Online Marketing Intelligence Program

Een mijlpaal in De Valk’s marketingstrategie: de focus verschuift van print naar online en direct marketing. Met het Online Marketing Intelligence Program worden marktgegevens verzameld en geanalyseerd om potentiële kopers gericht te bereiken.

2011

Continue vernieuwing

Ondanks het online succes blijft persoonlijk contact essentieel. Alle faciliteiten worden continu aangepast aan veranderende markteisen.

2015

Vooruitdenken

De vooruitdenkende (en sommigen zouden zeggen moedige) beslissing die we in 2009 namen om om onze marketinginspanningen online te richten, werpt in 2015 zijn vruchten af op een belangrijke manier. 2015. Een periode van continue investeringen zorgt ervoor dat De Valk één van de grootste, zo niet het grootste jachtmakelaardij platform wordt. Bovendien trekt onze website een indrukwekkende 1,5 miljoen bezoekers.

2016

Nieuwe samenwerking

Het kantoor van De Valk Antibes is uitgebreid gerenoveerd als onderdeel van een nieuwe samenwerking met Hawk Yachts.

2016

Drie nieuwe kantoren

Na met succes door de woelige wateren van de wereldwijde recessie te zijn gevaren en de grote gevolgen daarvan voor de jachtbouw, is dit het jaar dat De Valk terugkeert naar de groei van haar netwerk. Drie nieuwe kantoren openen hun deuren: in Lagos, Portugal, de Costa Blanca en Barcelona.

Vandaag en morgen

De Valk is inmiddels duidelijk gepositioneerd als een toonaangevend Europees jachtmakelaarskantoor met een sterke regionale aanwezigheid in de belangrijkste vaargebieden. Nu de markt steeds internationaler wordt - 65% van de kopers heeft een andere nationaliteit dan de verkoper – maakt De Valk optimaal gebruik van haar uitgebreide kennis van de verschillende processen rondom jachteigendom in elk land. Zo blijft de hoge kwaliteit van dienstverlening, waar klanten de afgelopen 70 jaar van hebben genoten, ook voor de volgende generatie gewaarborgd.